Sivut

maanantai 24. huhtikuuta 2017

Koukussa Kortteihin -vintagehaaste #80

Koukussa Kortteihin-sivustolla on useampi erilainen korttihaaste ja yksi on erityisesti vintage-tyylisten paperiaskartelujen ystäville. Yleensä en tee vintage-kortteja, koska jotenkin en vain osaa luoda niistä väreistä ja elementeistä omasta mielestäni mitään hienoa. Ihastelen vain muiden upeita  töitä. Ehkä vintageahdistukseni liittyy värimaailmaan: paljon murrettuja ja ruskeaan vivahtavia värejä sekä hillittyjä pastellisävyjä. Minä kun olen vähän sellainen oman elämäni drama queen, ahdistun näistä hempeistä ja lempeistä sävyistä. Soisin kaikessa olevan kontrastia ja särmää, niin elämässä kuin askarteluissakin.

Mutta: olen myös sitä mieltä, että jos ei koskaan mene epämukavuusalueelleen, niin ei opi mitään uutta. Siksi ostin itseni kiusaksi käsityömessuilta yhden arkin vintagehenkisiä pikkuenkeleitä. Aiemmin olen tehnyt niistä kolme ja tämä yksi hyväkäs on minua mulkoillut arkin repaleesta, kun en oikein ole tiennyt mitä hälle tekisin. Nyt kun haasteena oli sinisävyinen vintagekortti, hoksasin että olen yrittänyt lähestyä kuvaa väärillä väreillä. Edelleenkään ei ole minun lajini, mutta tälläinen siitä tuli:


Tässä alla vielä yksi kotona oleva, aikaisemmin tehty "siskonsa" samalta vintage-arkilta. Siihen käytin väkisin persikanväristä kartonkia alle. Vaalea persikka on värinä sellainen, että minun on vaikea keksiä sille mitään käyttöä missään, mutta tähän se näytti sopivan.


2 kommenttia:

  1. Hauskasti kuvailtu tuo arkin repaleesta mulkoilu :D Ehkäpä vintagen maailma vielä saa sinutkin imaistua syvemmälle mukaansa. Kiitos osallistumisestasi haasteeseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kannustuksesta! Luulisin, että palaan vielä vintagen pariin, jos ei muuten, niin kehittymisen vuoksi :)

      Poista

Kiva kun vierailit blogissani. Kaikki palaute ja kommentit ovat tervetulleita :)